torsdag 26 mars 2015

Våffeldagen - pappas födelsedag

Ja, jag vet att det var igår, men jag orkade faktiskt inte då. Arbetsdagarna har varit hemska (när det gäller antalet timmar) den här veckan och igår stupade jag i säng nästan så snart jag kom hem. Som tur var hann jag äta en våffla eller två först. Själv tänker jag mer på den 25 mars som min fars födelsedag än som våffeldagen.


Min pappa gillade inte, som jag nog har nämnt i tidigare inlägg, att bli fotograferad. Det var svårt att fånga honom på bild för han var ganska vaksam och såg till att vara skymd för det mesta. På den här bilden kom han dock inte undan. Jag vet inte om jag kanske har skrivit om den tidigare, men i så fall får vi kalla det en favorit i repris. Det här är på Koster där mamma, pappa och jag tillbringade en veckas semester tillsammans med moror och morfar. Uppenbarligen blev jag lite trött under den här promenaden och somnade där jag satt på pappas axlar. Kanske är vi på väg hem från pensionatet där vi åt våra måltider. Det faktum att han måste hålla fast sin dotter så hon inte ramlar ner gör att han inte kan använda händerna som skydd utan är helt försvarslös när mamma riktar kameran mot honom. Men en mysig bild blev det och även om den har blivit lite blekt är det en av de bilder jag gillar bäst i mors och fars diabildsarkiv.

Idag skulle pappa ha fyllt 88 år. Grattis PA! Jag ska skåla för dig i morgon när det är fredag.

 (Om någon undrar över den halva personen i bildens vänsterkant så är det mormor som har kommit med på ett hörn.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar